03-6919793
דובנוב 10, ת"א
logo_dr haim kaplan and lilach kaplan

טיפולים לאחר ניתוח

עיסוי (ניקוז) לימפטי

 
הדרך המהירה להחלמה
 
במהלך הניתוח רקמות העור עוברות טראומה שבאה לידי ביטוי בתופעות הבאות:
 
שטפי דם תת עוריים אשר ללא טיפול מתאים עלולות להפוך להתקשויות בעור.
 
נפיחות – לאחר הניתוח נרשמת עליה ברמת החלבונים במרווח הבין תאי. החלבון סופח אליו נוזלים ובכך גורם להיווצרות הנפיחות.
 
 
דלקת, כאב, אי-נעימות – לאחר הניתוח ישנה הגברה בפעילות המערכת הסימפטטית וכתוצאה מכך עליה בתחושת כאב, חוסר נעימות ודלקת.
 
 
הצטלקויות או אי סדירות של העור – במהלך הניתוח מתבצעת הפרדה בין שכבות העור השונות וכתוצאה מכך מופיעה פסולת תאית שמפריעה ומונעת את איחוי שכבות העור שהופרדו.
 
הזנה – לאחר הניתוח נוצר צורך בהזנה מוגברת לרקמה המנותחת.
 
במסגרת הטיפול הכוללני אשר ניתן במרפאתנו לפני הניתוח ולאחריו, ממליצים על עיסוי/ניקוז לימפטי ככלי היעיל והמתאים ביותר לפתרון תופעות אלה.
 
עיסוי/ניקוז לימפטי – הדרך המהירה להחלמה
 
 
טכניקת עיסוי עדינה וקצבית של העור אשר מתבצעת בעומק של 1-2 מ"מ. טכניקה זו מניעה את העור ומפעילה לחץ עדין על הרקמות במטרה להשיג:
 
הפחתת כאב.
הפחתת אדמומיות.
הרפיית שרירי השלד.
שיפור אספקת חומרי הזנה לרקמה וניקוז הפסולת התאית ממנה, ויצירת סביבה בריאה לרקמה המנותחת.

טיפול בצלקות אחרי ניתוחים

 
מכשיר חדש המיוצר על ידי חברת שארפ לייט ובעל מספר ידיות לטיפול באינדיקציות שונות:
 
 
1. לייזר ND-YAG ידית לטיפול בצלקות אחרי ניתוחים. אורך הגל מסוגל לפרק את ההומגלובין, ובכך להבהיר את הצלקת, לתת לה צבע הדומה לצבע העור.
 
 
2. לייזר ארביום: ידית לשיוף צלקות מוגבהות. מטפלת בצלקות קלואידיות, על ידי שיוף איטי של תאי העור כשהמטרה היא שהצלקת תגיע לגובה פני העור. בסיום סדרת טיפולים ועל מנת למנוע הישנות של צלקת היפרטרופית מוגבהת, מומלץ לקבל זריקות סטרואידים ישירות לצלקת. ההזרקות נעשות על ידי ד"ר חיים קפלן, במתחם הקליניקה.
 
 
3. VP2: ידית שמסוגלת לטפל בפיגמנטציה כגון: כתמי שמש, כתמי גיל , "קפה או לה", ובפיגמנטציה מסוג קופרוז.
 
 
4. Q switch: ידית לטיפול בהסרת קעקועים. אורך הגל מסוגל לפרק את הדיו של הקעקוע, לאט לאט עם הזמן, צבע הקעקוע מתבהר.
 
 
5. ידית SR : למיצוק והחלקת קמטוטים בפנים. קרן האור גורמת לייצור של קולגן ואלסטין והעור נעשה קורן, זוהר ומוצק.
 
 
 
6. ידית לייזר לטיפול בפטריות בציפורניים ידיים ו/או רגליים.
 
 
 
בכל האינדיקציות: הבהרת צלקת, שיוף גובה הצלקת, טיפול בהסרת קעקועים, פטרת הציפורניים, טיפול בפיגמנטציה / קופרוז, מומלץ לעשות סדרה של 6-10 טיפולים לקבלת תוצאה מקסימלית.
 
טיפולים בצלקות אחרי ניתוח

התאמת פטמות מסיליקון

 
פטמות בהתאמה אישית לנשים המתמודדות עם סרטן שד
 
בניתוח לכריתת שד בדרך כלל לא משמרים את הפטמה. מכיוון שיעברו כ 6-8 חודשים מזמן כריתת השד ועד לניתוח שיחזור פטמה חדשה, פטמות הסיליקון נועדו לתת מענה אסטטי וריגשי לתקופת מעבר זו וגם לנשים שבוחרות לא לבצע ניתוח נוסף של שיחזור הפטמה.
 
התאמת פטמות מסיליקון כוללת את השלבים הבאים: הכרות הלקוחה – סוג הכריתה, מבנה הפטמה, צבע, גודל ומרקם רצוי של הפטמה.
 
יצירת תבנית ועיצוב הפטמה בהתאם לדרישת הלקוחה:
מפגש לפני ניתוח הכריתה מאפשר לקחת הטבעה של הפטמות הקיימות ויצירה של פטמות זהות ב-100% לפטמות המקוריות. במקביל, ניתן לבחור פטמות שונות ממגוון רחב מאוד של דוגמאות קיימות.
מסירת הפטמות עם הסברים על אופן השימוש.
 
ההליך מתבצע ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן, דובנוב 10, קומה 4 תל אביב.
 
לקביעת תור לתיאום פטמה ניתן להתקשר כל יום בין השעות 10:00-19:00
לטלפון 03.6919793 או לפלאפון 054.5331131
 
 תמונה מספר 1
איפור קבוע ומיקרו פיגמנטציה
 
ביחידה לדרמוקוסמטיקה ניתנים שירותי איפור קבוע בשיטת המיקרופיגמנטציה בתחום האסטטי והשיקומי.
 
בתחום האסטטי:
 
הדגשת תווי הפנים: גבות, Eye Liner, שפתיים וקונטור, High lights בטכנולוגיות מתקדמות וטכניקות חדשניות, הנותנות מראה טבעי והרמוני לפנים.
 
בתחום השיקומי:
 
קעקוע עטרה: לאחר שחזור השד וכהשלמה לתהליך יצירת הפטמה, קעקוע העטרה הוא חלק בלתי נפרד מהגעה לשלמות השד, הטיפול מוכר על ידי רוב קופות החולים והביטוחים המשלימים.
 
טשטוש צלקות: אחרי ניתוחים, אחרי כוויות, אחרי השתלות שיער
 
טיפול בויטיליגו (בהרת העור)
 
מילוי שיער חסר: קרקפת, זיפי זקן, ריסים
 
 
איפור קבוע בתהליך של מיקרופיגמנטציה
 
איפור קבוע או בשפה המקצועית, מיקרופיגמנטציה או דרמופיגמנטציה מתייחס להחדרת פיגמנט צבע אל השכבה התחתונה של האפידרמיס. תהליך המיקרו פיגמנטציה מתחלק ל-2 קבוצות: קבוצה ראשונה כולם מכירים והיא איפור קבוע או הדגשת תווי הפנים באספקט האסטטי קוסמטי. הקבוצה השניה מתייחסת לכל הנושא של מיקרופיגמנטציה כהשלמה לפרוצדורות כירורגיות ו/או טיפול בנגעי עור כמו ויטיליגו (חוסר פיגמנט), קעקוע עטרה אחרי שחזור שד, צלקות וכו'.
הפיגמנטים או הצבעים המוחדרים לעור מבוססים על חומרים טבעיים בעיקר מינרלים ומאושרים על ידי משרד הבריאות. הם מאוד שונים מצבעי קעקוע, אותם מחדירים לשכבה העמוקה של הדרמיס והם מורכבים מחלקיקים גדולים וכבדים יותר ומכילים מתכות. צבעי הקעקוע הם צבעי יסוד: כחול, אדום, צהוב ושחור. לא ניתן להגיע איתם לגווני עור, כמו אפרסק, צהבהב וכדומה ולכן אינם מתאימים לשימוש בהדגשת תווי פנים וגם לא לטשטוש צלקות ואינם יכולים לשמש כקמופלאג'.
איפור קבוע יכולה לעשות קוסמטיקאית שלמדה קורס בבי"ס לאיפור קבוע, יחד עם זאת, הגישה הרווחת היום היא הדגשת תווי הפנים, מה שנותן להם מראה רענן, צעיר ומלא חיים ללא תחושה של אישה מאופרת. לכן, רצוי מאוד ללכת למכון רפואי, שם המאפרת יודעת לתקן פגמים של העור ולעבוד גם בשטח הפרא-רפואי. אז לפני שמחליטים לעשות איפור קבוע, כדאי להגיע לפגישה במכון. להתרשם מתנאי ההיגיינה, לבדוק שהשימוש הוא במחטים חד פעמיות, שהצבעים באישור משרד הבריאות. כדאי לבקש להתרשם מעבודות של המאפרת. אפשר לבקש הדגמה של האיפור על הפנים. לראות צד אחד מול השני, לבדוק את הגוון של הצבע על העור. כל זה אפשר לעשות אך ורק במכון מקצועי.
השלבים באיפור קבוע כוללים אלחוש על ידי ג'ל לידוקאין. את האלחוש יש למרוח כ-40 דקות לפני תחילת הפעולה. לאחר גמר הפעולה צריך לקחת בחשבון שהאזור המטופל יראה מעט אדמומי ונפוח למספר שעות. ביום למחרת מופיע בדרך כלל גלד ותוך שבוע העור שם מתקלף ומתחילים לראות את התוצאה. במהלך תקופת ההגלדה צריך למרוח על המקום תכשיר אנטיספטי מידי יום. רק כעבור 3-4 שבועות הפיגמנט מתייצב בעור, לאחר מכן ניתן לחזור על הפעולה בשנית על מנת לחזק את הגוון.
האיפור הקבוע מחזיק בד"כ בין 2-3 שנים. במידה והלקוחה התחרטה ניתן למחוק את האיפור באמצעות לייזר או בצביעה חוזרת בגוונים טבעיים.
 
הקעקועים ביחידה לדרמוקוסמטיקה נעשים על ידי מקעקעות מקצועיות שסיימו לימודים של איפור קבוע, בעלות תעודת הסמכה והתמחות בטכניקות של קעקועים אסטטים ומשקמים.
השימוש בציוד סטרילי וחד פעמי ובצבעים המאושרים על ידי משרד הבריאות.
 
 
עוד על איפור קבוע, המדריך המלא מאת לילך קפלן באתר Bello.